Oproep aan houders van een persoonsgebonden budget

Archiefbericht

De zorg in jouw dorp Als u een persoonsgebonden budget (PGB) hebt, dan heeft u de afgelopen maanden een of meer brieven ontvangen van de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Hierin stond een dringende oproep om de eigen zorgovereenkomst op te sturen naar de SVB. Mocht u dit nog niet gedaan hebben, moet u dit alsnog zo snel mogelijk doen. Anders heeft dit gevolgen voor uw PGB. Wat verandert er? Met ingang van 1 januari 2015 verandert de manier waarop u zorg inkoopt met uw persoonsgebonden budget (PGB). U ontvangt uw PGB niet meer op uw eigen rekening. In plaats daarvan beheert de SVB uw PGB. De SVB verzorgt voortaan alle betalingen. Zorgovereenkomst nog niet opgestuurd? Hebt u uw zorgovereenkomst(en) nog niet naar de SVB opgestuurd? Doe dit dan zo snel mogelijk. Vermeld hierbij het klantnummer dat in de brief van de SVB staat vermeld. Zonder goedgekeurde zorgovereenkomst ontvangt u vanaf 1 januari 2015 geen PGB meer, waardoor de SVB uw zorgverlener(s) niet meer kan uitbetalen. U kunt uw zorgovereenkomst naar onderstaand adres sturen: SVB Servicecentrum PGB Postbus 8195 3503 RD Utrecht Geen zorgovereenkomst? Hebt u nog geen zorgovereenkomst? Vul dan alsnog zo’n overeenkomst in. Gebruik daarvoor een modelovereenkomst van de SVB. Dan weet u zeker dat u alle zaken goed geregeld heeft. U vindt dit formulier op de website www.svb.nl/pgb/formulieren. U kunt het ook bij de SVB opvragen via telefoonnummer (030) 264 82 00. Meer informatie Hebt u nog vragen? Bel dan met de SVB of stuur een mail naar pgb@svb.nl. Natuurlijk kunt u ook contact opnemen met de gemeente via telefoonnummer (0485) 34 83 83. Wij helpen u graag verder. Bron: Maasduinennieuws.nl

PODCAST

HOBBY EN VRIJE TIJD

HOOG WATER - LOB - DIJKEN

DUURZAME ENERGIE

VIDEO

SPORT