Tijd voor actie, tijd om open te gaan ...?
Tijd voor actie, tijd om open te gaan ...? Foto: KHN

Horeca Nederland: Tijd voor actie (PODCAST)

Algemeen Politiek Podcast

Een groot deel van de horeca is sinds half oktober gesloten. Een deel zelfs al vanaf 15 maart. Dat heeft volgens Horeca Nederland lang genoeg geduurd en de belangenvereniging claimt op een verantwoorde manier open te kunnen gaan. 

Vandaar dit initiatief ‘Tijd voor actie, tijd om open te gaan ...?’, waarbij het de bedoeling is dat alle horecaondernemers hun terrassen buiten opzetten (zonder gasten, dus afgesloten) om hiermee te laten zien dat de horeca op een verantwoorde en corona-veilige manier gasten kan en wil ontvangen. “Dat is veel beter in de strijd tegen corona, dan mensen massaal in een park te laten mét drank en zónder regulering. Wij hopen dat deze actie gaat bijdragen aan het creëren van meer begrip voor onze sector. Juist dat begrip en die empathie hebben we nodig om de publieke opinie te blijven beïnvloeden”, aldus Horeca Nederland.

Op dinsdag 2 maart gaan de horecaondernemers hun terrassen opbouwen volgens de geldende voorschriften. Maar deze worden afgezet met rood-witte linten en een duidelijk zichtbare vermelding  ’verboden plaats te nemen op het terras’. Vervolgens kunnen gasten en/of vrienden uitgenodigd worden om massaal af te halen of te bestellen om te laten bezorgen op een plek, het liefst in de buurt van het gesloten terras. “Dat moet uiteraard wel op een veilige plek, mensen zitten dus naast onze veilige terrassen”, zo adviseren de organisatoren.

PODCAST

HOBBY EN VRIJE TIJD

HOOG WATER - LOB - DIJKEN

DUURZAME ENERGIE

VIDEO

SPORT