Leisure Port slaat de plank flink mis

Archiefbericht

logo pk Oproep PK: Maak Bergen vindbaar! Na onderzoek door PK Bergen is gebleken dat, in tegenstelling tot de oorspronkelijke visie van Leisure Port, ‘Liefde voor Limburg’ geen gedifferentieerde prijzen berekent voor het deelnemerspakket regiopromotie. Voor kleine ondernemers uit de gemeente Bergen blijkt dit drempelverhogend te werken. Dit heeft tot gevolg dat bijvoorbeeld Mosaïque Bergen niet of nauwelijks zichtbaar en vindbaar is voor toeristen. Stichting Leisure Port is een publiek-private samenwerking tussen de gemeenten en het toeristisch recreatieve bedrijfsleven in Noord-Limburg. Leisure Port wil de recreatie en toerisme sector in Noord-Limburg versterken en beter profileren d.m.v. de campagne ‘Liefde voor Limburg’. "Wanneer je de website ‘Liefde voor Limburg’ bezoekt en kijkt waar je in onze gemeente terecht kunt voor een hapje of drankje, dan kom je al snel van een koude kermis thuis. Ook om te winkelen kun je volgens de website beter naar omliggende gemeenten gaan", aldus fractievoorzitter Jos Valckx van PK Bergen. Het Art Menneke ontdekt Mosaïque alvast De PK vindt dit een gemiste kans en een kwalijke zaak en verzoekt daarom het college om zo spoedig mogelijk voor onze gemeentelijke ondernemers dit financiële obstakel weg te nemen. “Stimuleringsgelden lijken ons voor handen binnen het budget ‘ondernemen met de natuur’”, aldus de fractievoorzitter.

PODCAST

HOBBY EN VRIJE TIJD

HOOG WATER - LOB - DIJKEN

DUURZAME ENERGIE

VIDEO

SPORT